Die Aussagen der abgelehnten Bewerberin hätten zu einer aufgeheizten Online-Debatte geführt. Sie habe zahlreiche beleidigende E-Mails bekommen. Sie schildert den Vorgang aus ihrer Sicht: "I only learned of the existence of Pavlina’s submission after her post on Instagram. I am a firm believer that credit is due when credit is due. Clearly, we needed to sort this out. I immediately contacted her via Instagram making myself available to provide more information as transparently as possible", schreibt sie weiter.

Sie hat mehrere Screenshots angefügt, um dies zu belegen. In den LinkedIn-Kommentare meldet sich auch Creativ Director Sebastian Stelzer von Scholz & Friends Berlin zu Wort: "I should have informed Pavlina that we will turn the idea into a campaign. I’m of course really sorry for that but being sorry is not enough. Pavlina will be on the credits from now on – if this is her wish off course. Furthermore, we will not use real client’s or their products in our copy tests from now on", so der Kreative.

Ebenso auf LinkedIn äußert sich ebenso die Kundin: Ann-Sophie Claus, Gründerin von The Female Company. Sie nimmt Pellerey in Schutz und zeigt sich entsetzt über die heftigen Kommentare. 

"I think this campaign and what happened around it is a great chance: A chance to realise that every comment we write on Social Media, has a REAL impact on a REAL person. Let's be careful about our words and accusations", so Claus.


Autor: Ulrike App

ist bei W&V Online für Digitalthemen zuständig. Und das hat nicht nur mit ihrem Nachnamen zu tun, sondern auch mit ihrer Leidenschaft für Gadgets und Social Media. Sie absolvierte vor ihrer Print-Zeit im Marketing-Ressort der W&V die Berliner Journalisten-Schule und arbeitete als freie Journalistin.